Selamat melayari blog saya!

Terima kasih kerana berkunjung ke laman blog saya. Saya mengalu-alukan perkongsian idea dengan anda. Segala pandangan daripada anda amatlah diharapkan.


Friday, January 23, 2009

KITA PERLU BERANI

Sebagai seorang pemikir yang kritis dan inovatif, kita perlu menyedari hakikat bahawa hidup ini perlu diteruskan tanpa kita takut untuk mencuba sesuatu yang baru dan bersedia menanggung risiko yang bakal mendatang.

Tanyalah diri kita, kenapa orang lain mempunyai kehidupan yang mewah dan lebih baik dari kita sedangkan kita pun sama dengan mereka. Jangan kita malas untuk berfikir dan jangan pula kita hanya melangut menunggu bulan jatuh ke riba. Mengapa kita terus begini? mengapa kita asyik dihimpit permasalahan? itu antara persoalan yang bermain di benak pemikiran penulis.

Tuntasnya, kita sebenarnya menanduskan pemikiran dan tindakan kita tanpa berani untuk mencipta kelainan dan berubah. Jika hari ini kita masih seperti hari kelamarin maka kita sebenarnya orang yang rugi..

Ayuh! beranikan diri untuk mencuba. Kata orang belum cuba belum tahu.. jangan mentafsir sesuatu sebelum merasai sesuatu.. Majukan diri, majukan keluarga, majukan masyarakt dan majukan negara.

1 comment:

Namie said...

wow majid.. dah makin maju hang ni beb.. teruskan lagi usaha anda..