Selamat melayari blog saya!

Terima kasih kerana berkunjung ke laman blog saya. Saya mengalu-alukan perkongsian idea dengan anda. Segala pandangan daripada anda amatlah diharapkan.


Sunday, January 25, 2009

Kita perlu lebih Peka

kenapa saya mengatakan kita Perlu lebih Peka? ya... Peka itu adalah sesuatu keprihatinan kita terhadap sesuatu. Dari buaian kita dididik untuk menjadi manusia yang berguna tetapi tiba-tiba lain pula jadinya. Itu yang saya katakan kita perlu lebih peka.

Peka dengan diri sendiri, peka dengan isu dalam masyarakat dan peka dengan perkembangan semasa. Sedih saya melihat ramai anak muda melayu sebaya saya hanyut dengan kehidupan mereka. Akibat terlalu banyak berseronok itulah jadinya.

Hampir 16 tahun saya berada di Kota metropolitan Kula Lumpur. Terlalu banyak perkara yang tak sepatutnya orang-orang kita buat tetapi dibuat tanpa rasa segan dan tanpa rasa bersalah. Minum arak, berpeleseran sana sini, ganja, disko... semuanya itu tak dapat saya nk ungkapkan lagi..

Tak rasa rugikah kita dengan peluang hidup yang diberikan oleh ALLAH kepada kita di dunia ini? Nikmat dunia jangan disalahguna, ianya hanya seketika. Ingatlah masa tidak dapat kembali lagi. sesat ia berlalu maka ianya akan menjadi sejarah.

Jom kita sama-sama jadi orang yang peka dengan keadaan ini. Jom Kita pakat-pakat jadi orang muda yang berguna Demi agama, bangsa dan negara.

No comments: